Сторінка психолога

практичний психолог Верхньоворітського ЗЗСО І - ІІІ ступенів
Головне – вірити в себе. Думка оточуючих змінюється щодня.
Початок навчання дитини в першому класі – складний і відповідальний етап у її житті, адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності, а й нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки. Це період новизни та стресових ситуацій. Тому, для успішної адаптації дітей до школи дуже важливу роль відіграють батьки та вчителі, які працюють з першокласниками.
Поради батькам:
- Не обговорюйте при дитині проблеми її поведінки. Вона може вважати, що конфлікти неминучі і продовжувати провокувати їх.
- Розширюйте й збагачуйте навички спілкування з дорослими та однолітками, учіть враховувати оцінки й думки інших людей для формування власних поглядів.
- У режимі дня кожної дитини мають бути постійні обов’язки, закріплені за нею на тривалий час. Дитина, яка вміє працювати вдома, легше долучається до навчальної діяльності.
- Старання дитини обов’язково мають бути визнаними. Позитивна оцінка й добре, тепле ставлення необхідні дитині для гарного самопочуття, формування в неї такої важливої риси, як упевненість у собі та своїх можливостях.
- Дозволяйте дитині виявляти самостійність, заохочуйте найменші її вияви.
- Не критикуйте дитину при свідках.
- Сприяйте розширенню її інтересів.
- Аргументуйте свої заборони та вимоги: діти чутливі до несправедливості, яка є в більшості вимог.
- Намагайтеся дивитися на світ очима дитини. Будьте щирими в спілкуванні з нею, цікавтеся її інтересами.
- Підтримуйте в дитині її бажання бути школярем. Ваше серйозне ставлення до шкільних проблем, досягнень, а можливо й ускладнень допоможуть першокласникові підтвердити значущість його нового становища та діяльності.
- Обговоріть з дитиною ті правила і норми , з якими вона зустрілася у школі. Обґрунтуйте їх необхідність.
- Якщо вас щось тривожить у поведінці дитини, не соромтесь звернутись до шкільного психолога.
Пам’ятка батькам першокласника:
Все виховання тримається на одному слові: люби. Де любов, там і подяка, там довіра, там найкращі людські риси – люби.
С. Соловейчик
Поради вчителям:
- Враховуйте вікові особливості першокласників: рухову активність, переважання ігрового типу діяльності, недостатню сформованість вольової регуляції.
- Порівнюйте роботу учня лише з його попередніми роботами, а не з роботами інших.
- Зменшуйте кількість заперечних слів та речень. Краще замінити їх на ствердні та позитивно спрямовані.
- Уникайте критики учня при свідках, а також вживання слів «завжди», «ніколи».
- Хваліть учня за найменші досягнення.
- Створюйте ситуацію успіху.
- Дозволяйте учневі самостійно оцінювати свою поведінку та її наслідки.
- Давайте учням можливість виплескувати свою енергію (фізкультхвилинки, ігри на перервах).
- Не наполягайте на відповідях біля дошки тих дітей, які виявляють тривожність. Краще об’єднуйте їх у групки, що працюватимуть разом.
- Надавайте учням можливість висловлювати свої думки, підкреслюйте цінність почутого.
Асоціативний тест: "Пізнай себе"