Річний план роботи закладу освіти на 2023/2024 н.р.
РІЧНИЙ ПЛАН
роботи закладу освіти
по абетці директора
на 2023/2024 навчальний рік
Р О З Д І Л І
САМООЦІНЮВАННЯ.
Аналіз роботи у 2022-2023 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
за напрямами
Робота Верхньоворітського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Софії Малильо в 2022-2023 навчальному році будувалася в умовах загальних викликів, які життя поставило перед людством в цілому.
В жорстоких реаліях воєнного стану в Україні перед освітянами постало важливе завдання - об’єднання зусиль педагогічної та громадської спільнот на засадах взаєморозуміння, співробітництва щодо захисту прав та свобод, оволодіння дітьми універсальними цінностями та моделями поведінки, які складають основу світової культури.
Ключовим внутрішнім викликом духовної безпеки нації виступає національна самоідентифікація, яка втілюється у почуттях-цінностях – «Я-Українець» – «Ми-Українці». І сьогодні це набуває особливого смислу. Вороги намагаються знищити нас. І зберігати ці цінності доводиться дуже дорогою ціною – ціною в тисячі життів.
Сутність цих почуттів-цінностей полягає у дієвій причетності особистості до своєї нації, до роду у широкому розумінні цього слова. Особистість має прийняти історичну естафету вищих духовних надбань нації, жити і діяти на їх основі та примножувати їх з урахуванням викликів теперішнього часу.
Адже національна ідеологія формується разом із нацією, її духовним розвитком і становленням, що потребує уваги до виховного аспекту.
Відповідно до Конституції України, Законів України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, «Про охорону дитинства», інших основоположних освітянських документів заклад освіти спрямував зусилля на формування конкурентноздатної, всебічно розвиненої, здатної до критичного мислення цілісної особистості, патріота з активною позицією, інноватора, здатного змінювати навколишній світ та вчитися впродовж життя. Заклад забезпечував всебічний розвиток особистості, формування ключових життєвих компетентностей учнів шляхом навчання та виховання, які грунтувалися на загальнолюдських цінностях та принципах науковості, полікультурності, світського характеру освіти, системності, інтегративності, єдності навчання і виховання, на засадах гуманізму, демократії, громадської свідомості, взаємоповаги між націями і народами в інтересах людини, родини, суспільства, держави.
У діяльності закладу у 2022-2023 н.р. забезпечувалася прозорість, відкритість, демократичність управління. Важливою умовою успішної діяльності школи є чітке, конкретне планування навчально-виховної роботи. Воно забезпечує цілеспрямованість у роботі всіх підрозділів, створює умови для організації роботи педагогічного та учнівського колективів, раціонального використання часу. Школа планує проведення реальних і оптимальних заходів, які можна виконати і які забезпечують рівномірний ритм роботи закладу протягом року.
Концепція та програма розвитку закладу освіти охоплюють аналіз роботи за попередній період; визначення важливих завдань на новий період; організаційно-педагогічні проблеми розвитку; головні напрямки вдосконалення навчально-виховної роботи; роботу з педагогічними кадрами; зміцнення матеріально-технічної бази тощо.
Відповідно до Розпорядження Кабінету міністрів України "Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа" на період до 2029 року" та на виконання Законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту», педагогічний колектив закладу освіти у 2022-2023 н.р. працював над реалізацією вимог оновленого законодавства про освіту. Програмні документи закладу зорієнтовані на розкриття індивідуальності учня, формування компетентної, конкурентоспроможної особистості, успішної в житті. В закладі створені необхідні умови і достатнє ресурсне забезпечення для здійснення освітнього процесу, всі основні параметри діяльності, спрямовані на реалізацію державної політики в освіті, знаходяться в основному на оптимальному і задовільному рівні. На кожній сходинці забезпечується державний стандарт, здійснюється теоретична і практична підготовка з дисциплін навчального плану. Принцип доцільності й оперативності прийняття управлінських рішень адміністрації базувався на аналітичних даних, отриманих в ході внутрішньошкільного контролю. На початку навчального року вся робота ліцею була спланована, так як річний план роботи – важлива організаційно-управлінська ланка діяльності педагогічного колективу. Від наукової обґрунтованості планування залежать результати діяльності колективу. Робота проводилася згідно з планом (тижневі плани).
Протягом 202/2023 н.р. адміністрація закладу продовжувала удосконалювати систему управління закладом на всіх рівнях його функціонування та життєдіяльності з метою забезпечення позитивного іміджу і конкурентноспроможності на ринку освітніх послуг, створення оптимального мікроклімату в колективі, творчості та впровадження інноваційних форм роботи. Діяльність педагогічного колективу супроводжувалась постійним аналізом результатів роботи з усіх напрямів. Враховуючи сучасні вимоги, більшість рішень у закладі приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Діяльність школи відбувалася в межах нормативно-правового поля, вдосконалювалася інтеграція всіх структур закладу, проводилася цілеспрямована робота щодо підвищення культури управління, зміцнення виконавської дисципліни всіх учасників освітнього процесу.
Єдність навчання, виховання і розвитку учнів забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу.
У 2022/2023 навчальному році педагогічний колектив школи працював над реалізацією проблеми:
- педагогічна проблема: «Створення сучасного освітнього середовища для формування компетентного вчителя і учня»
науково-методична проблема: «Формування соціально активної творчої особистості учня на засадах створення сприятливого освітнього середовища через реалізацію компетентнісного та діяльнісного підходів»
виховна проблема: «Формування і розвиток компетентної, освіченої, духовно багатої, свідомої особистості, конкурентоспроможної в сучасному житті шляхом ціннісного ставлення до сім’ї, родини, людей»
з метою:
- реалізації нових підходів до створення сучасного освітнього середовища у закладі освіти;
- забезпечення якісного освітнього процесу, розвитку загальних та предметних компетентностей учнів;
- створення бази даних підходів щодо даної теми; вдосконалення професійної майстерності вчителів.
Були поставлені завдання:
- Проаналізувати науково-методичну літературу з даного питання.
- Встановити особливості сучасного освітнього середовища та вимоги до його створення у закладі загальної середньої освіти.
- Визначити складові освітнього середовища та розробити методичні рекомендації щодо їх удосконалення.
- Сформувати і розвивати освітнє середовище ліцею для забезпечення якісного освітнього процесу.
- Створити базу даних методик та підходів створення сучасного освітнього середовища у ЗЗСО.
- Описати ці методики для впровадження їх у регіоні.
Була сформульована гіпотеза: функціонування сучасного освітнього середовища ліцею буде ефективним за умов:
- виявлення і розкриття потенціалу освітнього середовища для творчого саморозвитку учасників освітнього процесу;
- визнання освітнього середовища закладу освіти як складної, динамічної системи;
- взаємодії всіх компонентів освітнього середовища сучасного закладу освіти;
- створення атмосфери творчого пошуку, гуманізації та естетизації освітнього середовища. Шляхами реалізації науково-методичної та виховної теми є:
- оновлення змісту освіти за рахунок впровадження інноваційних технологій;
- інформаційне забезпечення освітнього процесу;
- застосування ІКТ;
- розвиток матеріальної, технічної і навчально-методичної бази закладу освіти;
- постійне підвищення рівня кваліфікації та вдосконалення фахової майстерності
педагогів;
- розбудова закладу освіти.
Цінності закладу:
- Відкритість до змін:
- Самостійність думки і дії.
- Збереження:
- безпека закладу, стосунків і самого себе;
- повага і відповідальність за культурні та релігійні традиції та ідеї.
- Самоствердження:
- Досягнення, тобто особистий успіх відповідно до соціальних стандартів.
- Вихід за межі власного Я:
- Універсалізм – це розуміння, терпимість і захист благополуччя людей і природи
Цілі закладу освіти: всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності
Основне завдання
Забезпечення оптимальних умови для якісного та ефективного
освітнього процесу з метою формування життєвих (ключових)
компетентностей учнів закладу, інтелектуального та духовного
потенціалу особистості як найвищої цінності нації.
НАПРЯМ 1
ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Загальна інформація про ЗАКЛАД
Повна назва:Верхньоворітський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Софії Малильо Нижньоворітської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області.
Наша адреса:
село Верхні Ворота, вулиця Верховинська,4
е-mail: vvorotaschool@gmail.com код згідно з ЄДРПОУ 22098896
сайт:
Мова навчання : українська
Змінність навчання: 1.
Педагогічний персонал: 31 педагогічних працівників та 14 працівників з обслуговуючого персоналу.
Станом на 5 вересня в закладі освіти налічувалося 316 учнів .
У 2022-2023 н.р. 1 дитина навчалася на інклюзивній формі навчання: Сербін Андріана учениця 9-А класу. З нею працювала асистент учителя.
У закладі налічувалося 15 класів:
5 початкових( 104уч.),
7 середніх (152 учнів) ;
3 старших класи (60 учнів), які навчалися за двома профілями: профілем «Географія» та «Біологія». Середня наповнюваність у них 19-20 учнів. Навчання завершило 312 учнів. У перший клас прийшло 23 учні . Відповідно до Інструкції з обліку дітей та підлітків шкільного віку всі діти села залучені до закладу освіти . Станом на 21 червня 2023 року, згідно з новим Порядком зарахування учнів до закладів освіти зараховано 16 дітей.
Критерій 1.1.1. Заклад освіти розташований на вулиці з активним дорожнім рухом, поруч - три торгові точки. Територія огороджена. В'їзд на територію закладу освіти регулюється - встановлено ворота. Будівля закладу освіти має сім входіввиходів, що дозволяє забезпечити автономність окремих категорій здобувачів освіти та потребує додаткових зусиль для забезпечення контролю. З метою недопущення до навчальних приміщень осіб, що не є учасниками освітнього процесу вжито заходи:
- розміщено відповідного змісту оголошення при вході в приміщення;
- налагоджено чергування обслуговуючого персоналу, педагогічних працівників, представників адміністрації.
Навчальні приміщення, роздягальні, санітарні кімнати для здобувачів освіти початкової школи є непрохідними та недоступними для користування здобувачами освіти інших вікових груп. Прилегла територія благоустроєна - плиткове покриття. Рослинні насадження - кущі, дерева у доброму стані. У безпосередній близькості до території закладу освіти розташоване старе приміщення школи, що перебуває в аварійному стані, з 2003 року не експлуатується. Територія чиста, охайна, відсутнє нагромадження сміття, будівельних матеріалів, опалого листя, в темну пору доби освітлюється.
На території внутрішнього двору закладу освіти розміщено лави для відпочинку.Ведеться зовнішнє цілодобове відеоспостереження. Встановлено велопарковку. В умовах карантинних обмежень освітнього процесу організовано:
- місця для обробки рук антисептичними засобами на всіх входахвиходах до закладу освіти;
- встановлені контейнери з кришками та поліетиленовими пакетами для збору використаних засобів індивідуального захисту, паперових серветок з подальшою утилізацією;
- проводиться очищення і дезінфекція поверхонь після закінчення навчальних занять та в кінці робочого дня;
розміщені інформаційні плакати/банери про необхідність дотримання респіраторної гігієни та етикету кашлю.
2. Матеріально-технічна база школи
Школу засновано у 198 році (будівля складається з 2-х поверхів).
Заклад намагається створити умови для роботи і навчання, відремонтувати та довести до норм та вимог сьогодення навчальні кабінети, оснастити школу новим сучасним обладнанням.
Кожен рік виконуються косметичні ремонти, наявні висновки державної санітарно-епідеміологічної служби про відповідність приміщень вимогам санітарних норм і правил, дозвіл пожежної частини, протоколи замірів опори ізоляції електромережі.
У приміщенні школи 13 кабінетів.
- Кабінет української мови та літератури;
- Кабінет історії ;
- Кабінет музики;
- Кабінет образотворчого мистецтва;
- Кабінет хімії;
- Кабінет біології;
- Кабінет англійської мови;
- Кабінет математики;
- Кабінет інформатики;
- Кабінет зарубіжної літератури;
- Майстерня;
- Спортзал .
Крім того, в школі є актова зала, бібліотека, їдальня, спальня для шести річок , спортивний майданчик, у фойє відведено місце для музею. Є оновлена ресурсна кімната , у якій проводяться корекційно-розвиткові заняття з дітьми з ООП.
Бракує кімнати для групи продовженого дня
У арендованому приміщенні:
-спальня для 6-річок
-ігрова кімната, спальня та вбиральня для дошкільної групи
Забезпеченість закладу меблями 90%. Більшість кабінетів і класних кімнат відповідає типовим перелікам та вимогам навчальних програм.
В школі є актова зала, бібліотека, їдальня, спортивний майданчик, ігровий майданчик для дошкільнят, навчально – дослідна земельна ділянка, площа якої складає 1 га.
На території встановлено літній павільйон. Обгороджена територія повністю.
Критерій 1.1.2. Всі навчальні кабінети та приміщення обладнані відповідно до вимог законодавства та освітньої програми. Заклад має всі необхідні навчальні приміщення. Навчальні кабінети забезпечуються інтерактивними засобами навчання та необхідним навчальним обладнанням. Здійснюється регулярний моніторинг за станом засобів навчання та обладнання
3. Охорона праці та безпека життєдіяльності в закладі
Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи.
У 2022-2023 навчальному році безпечне проведення навчально-виховного процесу здійснювалось згідно Положенням про організацію роботи з охорони праці.
Учні та вчителі навчального закладу дотримуються вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності з учнями та інструкцій з охорони праці для вчителів.
Згідно зі статтею 17 Закону України «Про охорону праці» та статтею 169 Кодексу Законів про Працю усі працівники закладу проходять попередній і періодичний медичний огляд.
З метою організації розробки комплексного плану в школі видаються накази адміністрації, якими призначається відповідальна особа з охорони праці, пожежної безпеки та електрогосподарства.
Перед початком навчального року комісією були проведені випробування спортобладнання, стан споруд на спортивному майданчику, справність кріплення воріт.
Будівля школи та приміщення закладу забезпечені первинними засобами пожежогасіння:
- вогнегасниками,
- пожежним інвентарем (пожежними щитами та стендами, пожежними відрами, баком з піском тощо).
Вогнегасники наявні, розміщені у легкодоступних місцях, які унеможливлюють їх пошкодження.
По всій школі розміщені плани евакуації у разі небезпеки чи аварії.
Згідно з санітарними, пожежними нормами і правилами, школою отримані Паспорти готовності школи до нового навчального року, акт опору ізоляції та освітлювальної проводки.
На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.
Підбиваючи підсумки профілактики травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. На протязі навчального року з учнями школи трапився один нещасний випадок – тріщина на уроці фізкультури . Про нещасний випадок складено акт, перевірено проведення з учнем
інструктажів ( наявні).
Критерій 1.1.3. Учасники освітнього процесу знають та дотримуються вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, знають та дотримуються правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій. Працівники проходять навчання та інструктажі з даних питань. Систематично проводяться заняття з учнями.
Наявні засоби первинного гасіння пожежі сертифіковані, відповідають діючим вимогам законодавства. Схема евакуації на випадок надзвичайної ситуації оформлена відповідно вимог, розміщена для відвідувачів та учасників освітнього процесу в доступному місці. Облаштовано систему заземлення та блискавкозахисту. Дерев'яні конструкції будівлі оброблені вогнезахисним розчином згідно стандартів. Заклад забезпечений вогнегасниками
4. Організація харчування здобувачів освіти у навчальному закладі
Важливим аспектом збереження здоров'я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст.22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 Про затвердження порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах”, Наказу Міністерства освіти і науки від 02.06.2004 року №440 «Про затвердження Примірного положення про батьківські комітети (ради) загальноосвітнього навчального закладу».
Згідно з вищезазначеними документами, учні 1-4 класів забезпечувалися одноразовим харчуванням і в 2022/2023 н.р.
Робітники їдальні намагаються створити домашню затишну атмосферу під час своїх смачних обідів. Завдяки режимному калорійному харчуванню діти набирають нових сил та здоров’я. Суворо виконуються всі необхідні умови санітарного контролю за термінами й умовами зберігання та реалізації продуктів, дотримується питний режим. Харчування проводилось на основі перспективного меню, затвердженого санстанцією та дирекцією школи. Перші страви ( борщ, різні види супів) , другі страви ( каші, салати, бутерброди), чай.
Шкільна їдальня працювала згідно з графіком роботи,затвердженого дирекцією школи.
Шкільна їдальня знаходиться на балансі відділу освіти , культури, молоді , спорту та туризму Нижньоворітської сільської ради. Всі продукти харчування постачаються постачальником :
ЖОВАНИК Алла Михайлівна - хліб, масло, крупи, заморожена, молочна продукція, м'ясо, овочі.
З усіма постачальниками укладено угоди на рік, згідно з законодавством.
Учні перебувають у їдальні в супроводі , старші класи – класних керівників. Ретельно слідкується за санітарним станом приміщень їдальні, різноманітністю страв, дотриманням циклічного меню, виконують усі вимоги санітарно – епідеміологічної служби. Меню вивішено на видному місці в обідній залі, у ньому зазначено найменування страв, вихід продуктів, їх ціна. Випадків порушень термінів реалізації продуктів не було. Усе обладнання харчоблоку знаходиться в робочому стані.